Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Facebook er efterhånden blevet en videnskab!
Med 1,4 milliarder registrerede brugere på verdensplan, er det efterhånden blevet en attraktiv platform for virksomheder. I takt med et stigende brugerantal, stormer virksomhederne til, i håb om at skabe yderligere synlighed og omtale på deres produkter eller ydelser. I april 2015 bekendtgjorde Facebook at hele 40 millioner virksomheder er aktive på mediet, hvoraf hver især kæmper for at fange brugernes opmærksomhed.

Kampen om Facebook-brugernes tilkendegivelser har resulteret i, at virksomhedsejere vil strække sig langt for at få flere relevante likes på Facebook. Dette med målsætningen om at skabe en marketingplatform, som kontinuerligt kan fodre følgerne med reklamerelaterede opslag.

Men hvordan akkvirerer Jeres virksomhed et anseeligt antal likes på Facebook-siden, som gør at I har mulighed for at skabe den direkte og tætte kontakt med flere forbrugere?

Svaret vil ikke være entydigt, og man kan iværksætte flere forskellige mekanismer, som påvirker udviklingen på den pågældende Facebook-side.
Én ting jeg dog vil fraråde, er køb af ”falske/fiktive” likes. Flere og flere hjemmesider tilbyder efterhånden køb af likes som kommer fra såkaldte ”Click farms”, hvor underbetalte arbejdere sidder og liker tilfældige Facebook-sider i døgndrift. Så snart disse likes er købt, vil aktiviteten udeblive fra Jeres Facebook-side, og disse følgere vil forekomme inaktive. Som forbruger vil en skepsis brede sig, og et tydeligt introvert billede skabes af en iøjnefaldende og massiv brugerskare, som ikke interagerer på Jeres indlæg. Hvis Facebook-siden har 20.000 likes og Jeres indlæg får mellem 0-3 likes i snit, gennemskuer forbrugeren lynhurtigt at noget er galt. Desuden vil det forpurre alle statistikker, og skabe problemer for kommende målgruppesegmentering. Med andre ord handler det om at skabe en sund Facebookside, som er bygget op omkring interesserede følgere, der er tilstede af egen fri vilje.

Og hvordan vækker man så brugernes interesse? Grundighed er én af vigtige parametre, hvis Jeres Facebook-side skal opnå den succes I forventer. Et ufærdigt opslag med stavefejl og visuelt indhold modtager sjældent samme respons, som et opslag med gennemarbejdet indhold. Derfor bør I stille krav til tekstforfatning og det visuelle materiale. Dette er dog langt fra nok! Det handler ligeledes om at skabe brugerinvolvering og dialog. Som forbruger elsker vi medbestemmelse og indflydelse, og derfor bør I involvere brugerne i de opslag der bliver forfærdiget. Ved at delagtiggøre dem i beslutningsprocesserne er der mulighed for, at kommunikere med brugerne for derved at skabe en sund relation.

Som virksomhed er målet at få brugerne til at kommentere, like og dele Jeres opslag, med det formål at skabe yderligere rækkevidde og synlighed. Med øget trafik og synlighed er muligheden for flere konverteringer større, såfremt produktet skaber værdi. Inden jeg beskriver, hvordan I med garanti kan anskaffe 1000 likes på Jeres Facebook-side, bør I kigge forbi to af mine tidligere indlæg, som er gratis råd om hvordan Jeres virksomhed kan optimere på Facebook.

Klik på disse links:
15 Facebook tips til Startups
6 hurtige tips til vækst på Facebook

For de fleste nyetablerede virksomheder, som opretter en Facebook-side er første step oftest, at invitere netværket til at følge siden. Det giver et hurtigt og effektivt boost, men virkningen stopper efter kort tid når netværket er udtømt. Samtidig kan man også stille spørgsmål til, om målgruppen har relevans for forretningen…. Hvad så nu? Mit svar hedder kampagner på Facebook.

En kampagne består af annoncer, som florerer dagligt for en given målgruppe, til et angivet budget. Hvis målgruppesegmenteringen er indstillet korrekt vil annoncerne blive vist for de personer, som dit produkt skaber værdi for. Ved hjælp af de forskellige pixel integrationer, sporingskoder og analyseprogrammer som f.eks. Google analytics kan brugernes adfærdsmønster spores. Måske har flere af Jer oplevet at reklamer fra eksempelvis flyselskabet Norwegian er dukket op på Facebook, umiddelbart efter I har foretaget en rejsesøgning på deres hjemmeside. Det er ikke tilfældigt! Al aktivitet kan spores og dette er uden tvivl salgsfremmende for virksomheder, men en smule intimiderende for forbrugeren. Dog skal vi huske at forbrugerne allerede har vist interesse for produktet, og annoncerne skal ses som en service eller påmindelse.

Annoncerne kan sættes op på forskellige måder og samtidig have flere formål. Denne artikel omhandler de såkaldte ”Like page kampagner”, hvor hensigten er at få flere følgere på Facebook-siden. Et andet formål kan være at få flere besøg på hjemmesiden, og denne kampagneform kaldes ”Click to website”. Her er et eksempel på én af mine egne ”Like page annoncer”, som er målrettet til mindre virksomhedsejere eller adminbrugere.

Det koster selvsagt penge at have disse annoncer kørende på Facebook, og man angiver et dagligt budget, som man vil ofre på disse annoncer. Man kan komme rigtig langt for 25 kroner dagligt. Det er et månedligt budget på 775 kroner, hvor eksponeringen taler for sig selv. Budgettet bliver brugt til at akkvirere flere likes til siden.

Like-priserne kan være meget svingende fra branche til branche, og kan koste mellem 1-10 kroner per like. Det grafiske materiale, interessen for produktet, og ikke mindst målgruppesegmenteringen spiller en stor rolle for ”like-prisen”.
På nedenstående billede ses resultatet af en tidligere ”Like page”-kampagne, hvor virksomheden betalte 3,93 kroner per page like. Kampagnen løb over fire måneder med et samlet budget på 1516,68 kroner, hvoraf det resulterede i 386 relevante likes på Facebook-siden.

Hvis Jeres virksomhed har brug for, at skabe yderligere synlighed og trafik via Facebook kampagner er I meget velkomne til at kontakte på mail.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Skriv en kommentar

Din email bliver ikke vist. Felter markeret med * skal udfyldes

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>