Hvorfor bør man starte på Facebook annoncering?

Hvorfor bør man starte på Facebook annoncering?

 

Af Jacob Søgaard Andersen – SEO specialist hos Startupkonsulenten

Mange virksomheder oplever stilstand i forretningen, hvor de ikke rigtigt føler de kommer nogle vegne. Det kan måske skyldes at selve branchen man befinder sig i er stillestående, mens det også kan skyldes at konkurrenterne er skarpere end virksomheden selv. Som virksomhed bør man reagere på den ene eller anden måde, men hvad skal man lige gøre i situationen?

En oplagt mulighed er at starte på noget markedsføring, men hvor skal man lige starte. Der er efterhånden mange forskellige muligheder, og alt afhængig af hvilken branche man befinder sig i, kan der være fordele og ulemper ved de forskellige muligheder. Hos Startupkonsulenten har vi gennem årene erfaret, at man for et relativt overkommeligt budget, kan få sat gang i omsætningen igen og ydermere udvide kendskabsgraden til ens brand.

 

Så måske man bør starte med at annoncere på Facebook?

Facebook annoncering er attraktivt da man er i besiddelse af en stor mængde data, og man ved hjælp af denne har mulighed justere ind til at optimere ens kampagner. Gennem annoncering på Facebook kan du målrette dine kampagner mod en meget specifik målgruppe, så du undgår at bruge unødvendige annoncekroner til personer der alligevel ikke er interesseret. Cirka 77% af den danske befolkning er på Facebook og gennemsnitligt 48 minutter om dagen på mediet. Der er derfor et stort potentiale på de sociale medier, hvorfor det netop er annoncering på Facebook vi har valgt at specialisere os i.

 

Hos Startupkonsulenten er vi meget grundige i vores indledende kaffe møder, hvor vi har en gennemgående snak omkring samarbejdet og selve målsætningen med annonceringen. På gennemgår vi også 5-step modellen, som er hele grundstenen for at vi har succes med vores annoncering. I første step gennemgår vi selve målsætningen for din annonceringen, hvorefter vi finder ud af hvilke kampagnetyper der vil være oplagte at benytte sig af. I step 2 går vi igennem den tekniske opsætning, hvor vi blandt andet får admin adgang til virksomhedens Facebook-side, rettigheder til annoncekontoen og mere til. I det 3. step gennemgår vi virksomhedens forretning og branche, så vi får en tydelig idé om hvordan vi skal tilrettelægge vores arbejde. I Step 4 går vi i gang med oprettelse af kampagnerne, hvor vi samtidig laver demoversioner, for at sikre at virksomhederne er tilfredse. Endvidere forventningsafstemmer vi med virksomhederne, for at undgå unødvendige misforståelser overfor virksomhederne. I 5. og sidste step kigger vi på resultaterne af annoncerne, hvor vi også udarbejder en brugervenlig datarapport med overblik over resultaterne. Denne gennemgang er med til at sikre et godt samarbejde med vores. Kunder.

 

Vi har præsteret gode resultater for vores kunder gennem årene, som bunder i god synergi og tydelig og præcis kommunikation. Ydermere har vores erfaring og nysgerrighed til at opsøge ny viden, bestemt heller været nogen ulempe i hele processen. Et eksempel med en succesrig case, er vores også nuværende kunde Bodycool, som tilbage i 2016 omsatte for 38.400 kr. for et dagsbudget på sølle 25 kr.