Hvorfor bør man starte på Facebook annoncering?

Hvorfor bør man starte på Facebook annoncering?

 

Af Jacob Søgaard Andersen – SEO specialist hos Startupkonsulenten

Mange virksomheder oplever stilstand i forretningen. Dette kan skyldes at selve branchen, virksomheden befinder sig i, er stillestående. Det kan også skyldes, at konkurrenterne er skarpere end virksomheden selv. Uanset årsagen er det vigtigt, at virksomhederne reagerer. Og hvordan kan din virksomhed reagere på en sådan situation?

 

En oplagt mulighed er markedsføring. Hertil rejser spørgsmålet sig: ”hvor skal jeg starte?”. Der er mange forskellige muligheder, og alt afhængig af hvilken branche du befinder dig i, kan der være fordele og ulemper ved de forskellige markedsføringsmuligheder.

 

Hos Startupkonsulenten ved vi – grundet mange års erfaring – at virksomheder kan øge omsætningen for et relativt overkommeligt budget gennem Facebook annoncering. Dermed kan du rykke din forretning og undgå stilstand. Annoncering på Facebook medfører også, at virksomhedens kendskabsgrad øges.

 

Så måske man bør starte med at annoncere på Facebook?

Facebook annoncering er attraktivt, da du som virksomhed får adgang til en stor mængde data. Ved hjælp af dataene har du mulighed for at justere og optimere dine kampagner. Du kan desuden målrette dine kampagner mod en meget specifik målgruppe. Det medfører, at du undgår at bruge unødvendige annoncekroner på personer, der ikke er interesseret i dit produkt eller din service.

 

Omkring 77% af den danske befolkning er på Facebook, og i gennemsnit er brugeren aktiv 48 minutter om dagen. Der er derfor et stort potentiale på de sociale medier, hvorfor det netop er Facebook annoncering, vi specialiserer os i hos Startupkonsulenten.

 

Metode til Facebook annoncering

Hos Startupkonsulenten er vi meget grundige i vores indledende kaffemøder. På møderne tager vi en gennemgående snak omkring samarbejdet og virksomhedens målsætning med annonceringen. Vi gennemgår 5-step modellen, som er grundstenen for, at vi har succes med annonceringen.

 

 

  1. step:

Her gennemgår vi selve målsætningen for din virksomheds annoncering. Vi finder frem til de kampagnetyper, der egner sig bedst til din virksomheds målsætning.

 

  1. step:

Vi gennemgår den tekniske opsætning, hvor Startupkonsulenten får adgang til din virksomheds Facebookside, rettigheder til annoncekontoen og mere til.

 

  1. step:

I det 3. step gennemgår vi din virksomheds forretning og branche. På den måde får vi indsigt i din virksomheds interne og eksterne situation, som er med til at tilrettelægge vores arbejde.

 

Step 4:

Her går vi i gang med oprettelse af kampagnerne, hvor vi efterfølgende laver demoversioner. Demoversionerne sender vi ud til dig som kunde, så du kan være med til at forventningsafstemme samt godkende kampagnerne.

 

Step 5:

I 5. og sidste step analyserer vi på resultaterne af din virksomheds annoncer. Vi udarbejder en brugervenlig datarapport med overblik over resultaterne for din virksomheds annoncer. Hver måned udarbejder vi en datarapport, som sendes ud til dig. Gennemgangen er med til at sikre et godt samarbejde med vores kunder.

Startupkonsulenten skaber resultater

Startupkonsulenten har præsteret gode resultater for vores kunder gennem årene. Det skyldes blandt andet god synergi samt tydelig og præcis kommunikation. Ydermere har vores erfaring og nysgerrighed til at opsøge ny viden bestemt heller været nogen ulempe i hele processen.

 

Afslutningsvis får du et eksempel på en succesrig case hos os. Vi har i mange år samarbejdet med virksomheden Bodycool. Bodycool er en af vores meget loyale kunder. Tilbage i år 2016 omsatte virksomheden for 38.400 kr. for et dagsbudget på blot 25. kroner. Som virksomhed kan du altså gennem Facebook annoncering opnå en stor omsætning. Og du behøver ikke et stort markedsføringsbudget for at opnå resultater.