Sådan hjælper vi med E-mail marketing

Vi hjælper dig og din virksomhed med e-mails.

Mange går rundt med formodningen om, at e-mail marketing er en uddøende race, men det er langt fra sandheden.
Gennem flere årtier har e-mail marketing været grobund for salg i milliardklassen og det er den i høj grad stadig.
Som modpol til Facebook, Google, Instagram, LinkedIn m.m. konkurrerer du ikke mod andre annoncører i nyhedsstrømmen.
Faktisk tværtimod….
Du har alle dine potentielle kunder for dig selv og modsat de ovenstående platforme, havner dit budskab direkte i modtagers indbakke.
Forbrugeradfærd viser, at den enkelte føler sig forpligtet til at forholde sig til indkomne mails i egen indbakke.

Skal jeg smide denne e-mail i papirkurven?
Skal jeg læse denne e-mail?
Skal jeg svare på denne e-mail?

I nyhedsstrømmen på de sociale medier eller på google behøver du ikke at forholde dig til noget. Du kan blot scrolle videre i feedet uden at tage stilling.

Samtidig er e-mail marketing et billigt marketingværktøj at arbejde med, så derfor er der ingen grund til at undlade den attraktive markedsplads.

Hos Startupkonsulenten arbejder vi med e-mail marketing på to forskellige måder. Vi skriver nyhedsbreve for kunderne, som du nok kender dem. Det foregår via en ganske almindelig klippekortsløsning.
Som den mere tekniske del af slagsen laver vi også automatiske e-mailflows.

Hvad er et automatiseret e-mailflow?

Du er sikkert allerede stødt på det i din indbakke. Du har på den ene eller den anden måde givet samtykke til, at en virksomhed må sende dig e-mails. Du modtager ofte først en velkomstmail og derefter følger en lind strøm af e-mails, som måske ”trigger” dig til at udføre en handling.

Et automatiseret e-mailflow er en utrolig effektiv og billig markedsføringsmetode, der både kan medføre øget kundeloyalitet, kundefastholdelse, nærvær og et øget salg – alt sammen i mens det hele kører mere eller mindre automatisk.

Der findes mange forskellige måder at opsætte et flow på. En af de mest anvendte er et velkomst flow, hvor læserne kan lære dig og din virksomhed bedre at kende. Ved dette flow har du mulighed for at invitere læserne indenfor i virksomhed og fodre dem med brugbart viden, som enten kan inspirere dem, eller modne dem til at foretage et køb.

Andre også velkendte flows kan være e-mails relateret til et køb en kunde har foretaget, eller et mere videns tungt flow, der informerer og forklarer.

Det er kun fantasien der sætte grænser.  Der findes helt sikkert også et flow, der vil egne sig til din virksomhed.

Skal vi hjælpe dig med din e-mail marketing?

Hos Startupkonsulenten vil vi meget gerne være behjælpelige til at du får succes med din e-mail marketing. Derfor tager vi gerne en uforpligtende snak med dig, hvor vi kan drøfte dine muligheder.

Vi ved at det kan være en stor beslutning at hyre et bureau til at stå for sin markedsføring. Vi bestræber os derfor meget på at skabe den helt rette tryghed og tillid. Derfor skal du heller ikke træffe din beslutning før du har mødt os.

Vi anbefaler altid at du/i kommer forbi til en uforpligtende snak, hvor vi får lov til at lytte til dig og får en forståelse af din forretning.

  1. Vores indledende kaffemøder er altid GRATIS!
  2. Varigheden løber ofte over en time plus!
  3. Du får en pose guldkorn med viden med fra mødet
  4. Du kan være sikker på at vi giver dig vores ærlige mening om din virksomheds potentiale med e-mailmarketing!

         

Læs omkring processen

Klik på hvert enkelt step under den grønne “Download” knap, for at læse omkring processen her på sitet.

Step 1 - Overblik

Hvordan kommer vi i gang?
  1. Vi skal have skaffet nogle e-mail, som du kan sende værdifuldt indhold til, men hvordan gør vi det? Svaret er en Facebook Lead ads kampagne, som vi har beskrevet yderligere i step 2.
  2. Så snart vi begynder at skaffe e-mailadresser via førnævnte Facebook kampagne, skal vi lave en teknisk opsætning, som kobler Facebook kampagnen med dit mailsystem. Det vil automatisere processen, så du kan læne dig tilbage og nyde, at der kontinuerligt dukker nye e-mailadresser op på din mailliste.
  3. Det automatiske setup gør det muligt at udvikle et automatisk mailflow, som sender forskellige e-mails ud til nytilkomne signups.
  4. Processen kan lyde som følger:
    – En bruger skriver sig op til “Tre hurtige tips” i en Facebook annonce.
    – Den automatiske kobling er sat op og brugeren ryger automatisk over i dit mailsystem.
    – Brugeren som har skrevet sig op modtager en lang række e-mail over en længere periode.
    – ALT dette sker helt automatisk mens du kan læne dig tilbage og arbejde videre med dit firma.

Step 2 - Plan

Plan
Måske tænker du – Jeg vil gerne have et e-mail setup, men hvem skal jeg sende e-mails til? Svaret finder du igennem Facebooks kampagneform Lead Ads. I al sin enkelthed er det en kampagne, som samler potentielle kunders mailadresser op via annoncer på de sociale medier. I annoncen kan der f.eks. stå:
– Modtag denne lydfil gratis
– Hent din gratis E-bog i dag
– Få mine tre bedste tips
Så snart man klikker på knappen, billedet eller én af overskrifterne i annoncen åbnes en pop-up formular, hvor kunden afgiver sine personoplysninger.

Step 3 - Kobling

Vores signups skal videre i systemet.
Nu ved du hvordan vi kan få fat i e-mailadresserne, men hvad gør vi herfra? Via vores før omtalte Lead ads kampagne på Facebook, begynder dine kommende kunder at interagere med dine annoncer som eksempelvis tilbyder følgende:
– Modtag denne lydfil gratis
– Hent din gratis E-bog i dag
– Få mine tre bedste tips
Som nævnt i foregående step klikker den interesserede bruger på annoncen og udfylder formularen. Herfra kan vi gå i to retninger: Den manuelle eller den automatiske vej. I denne model gør vi brug af sidstnævnte, da vi skal sørge for, at du som kunde sparer ekstra tid og ressourcer. Via Zapier, som er et tredjepartsværktøj, kan man administrere dine leads således, at de havner direkte på din e-mailliste. Bemærk at dette værktøj kan koste et beskedent månedligt beløb afhængig af opsætningsmodellen. Koblingen kan forekomme teknisk, men så snart dette er lavet korrekt, havner dine e-mails automatisk på din liste i mailsystemet. Denne metode er tidsbesparende og kan blive enormt værdifuld for din forretning.

Step 4 - E-mails

Nu er vi klar til at skrive e-mails.
Du kan nu læne dig trygt tilbage og overlade formuleringerne til vores dygtige konsulenter, som ud fra en grundig research og en tæt dialog med dig, vil forfatte den strøm af e-mails, som i sidste ende skal danne et automatiseret flow. Hos Startupkonsulenten gør vi meget ud af det tætte samarbejde mellem dig og os. Derfor vil du selvfølgelig få tilsendt en demo af mailsne inden aktivering og samtidig holder vi en tæt dialog omkring processen. Inden opstart skal vi samtidig have opsat en målsætning for det kommende arbejde, så vi kan måle effekten af flowet.

Vi vil gerne forklare dig processen over telefon

Det er altid en stor beslutning at hyre et bureau til at stå for sin markedsføring. Tryghed og tillid er enormt vigtigt, og derfor skal du ikke træffe en beslutning, før du har mødt os.
Vi anbefaler altid, at kunder kommer forbi til en uforpligtende snak, hvor vi får lov til at lytte til dig og får en forståelse af din forretning.

  • Vores indledende kaffemøder er altid GRATIS!
  • Varigheden løber ofte over en time plus!
  • Du får en pose guldkorn med viden med fra mødet
  • Du får en ærlig vurdering af din virksomheds markedspotentiale på Facebook!Kig forbi https://startupkonsulenten.dk/facebook-annoncering/ og bliv klogere på Facebook annoncering.

    Jeg vil ringes op!