Sådan hjælper vi med Facebook annoncering

Facebook annoncering via 5-Step Modellen.

Vores mission er at hjælpe dig med at skabe resultater på de sociale medier via Facebook-kampagner. Strategien planlægges sammen over et GRATIS kaffemøde på vores kontor i hjertet af Aarhus C, hvor vi gennemgår de fem steps, vi skal igennem, inden dine kampagner er aktive.

Jeg vil ringes op!

Facebook annoncering med 5-Step modellen

Ønsker du ikke at læse alle steps igennem?

Step 1 - Facebook annoncering

Når man som virksomhed har valgt at bruge penge i Facebooks annoncesystem, bør man gøre sig nogle overvejelser inden igangsættelsen. Først og fremmest bør man tænke over formålet med at have aktive annoncer kørende på Facebook. I annoncesystemet er det muligt at udvælge forskellige målsætninger med din aktivitet på Facebook. Du har blandt andet mulighed for at have annoncer kørende, hvis formål er at skaffe relevante likes til din Facebook-side samt annoncer, hvis formål er at skaffe besøgende til dit website eller annoncer, hvis formål er at generere leads, som i de fleste tilfælde kan være telefonnumre eller mailadresser. Annoncerne er samlet i én kampagne, og det er første beslutning vi i samarbejde skal træffe. Derfor skal én eller flere af følgende kampagnemuligheder vælges:
  • Like Page Kampagne (Likes på Facebook-siden)
  • Click to website Kampagne (Besøg på hjemmesiden)
  • Lead Ads Kampagne (Tilmelding nyhedsbrev?)

Step 2 - Facebook annoncering

I Step 2 laver vi i fællesskab den tekniske opsætning. Vi guider dig igennem de nødvendige steps for at kunne igangsætte vores arbejde. Vi som virksomhed skal have adgang til din Facebook-side og annoncekonto for at kunne oprette kampagner, målgrupper og annoncer på baggrund af din virksomhed. Dertil hører også adgang til Google Analytics konto, samt oprettelse af et Facebook Pixel. Vi tager dig i hånden gennem hele processen og guider per telefon eller fysisk, indtil opsætningen er færdiggjort. Processen lyder som følger:
  • Vi får admin adgang til Facebook-side.
  • Vi får admin rettigheder til annoncekonto på Facebook (Den skal du have oprettet inden)
  • Vi får adgang til Google Analytics konto.
  • Vi sender en sporingskode (Såkaldt Facebook-pixel) som skal sættes ind på hjemmesiden. (Det skal jeres/din programmør/IT-mand håndtere)

Step 3 - Info. og viden

I dette step skal vi lære din forretning bedre at kende. Vi analyserer din målgruppe baseret på Google Analytics, Facebook-side og annoncekontoen. Derudover har vi brug for at høre følgende fra dig: En virksomhedsbeskrivelse på 5 linjer!
  • Fortæl hvordan skaber du værdi for dine kunder?
  • Fortæl hvordan differentierer du dig fra konkurrenterne? (Hvorfor er du unik?)
  • Send en liste med 10 stikord/beskrivelser din målgruppe.
  • Tilsendes til os via Wetransfer: Adskillige billeder, videoer og logo i høj opløsning.

Step 4 - Arbejdet udføres

I første del af step 4 kan du læne dig tilbage og lade os arbejde. Først til sidst i forløbet skal du godkende demoversioner og være med til at forventningsafstemme resultaterne. Processen lyder som følger:
  • Vi opretter kampagne.
  • Vi opretter målgrupper.
  • Vi opretter annoncer.
  • Vi sender første udkast/demoversion med 6-8 annoncer.
  • Vi modtager korrektioner.
  • Vi forventningsafstemmer og sætter nogle mål.
  • Vi sætter kampagnen i gang.

Step 5 - Igangsætning

Efter forventningsafstemning sættes kampagnen nu i gang. I løbet af kort tid begynder annoncerne at skabe resultater, som forklares i en datarapport hver måned. Vores arbejde ligger i den daglige analyse samt ændringer af annoncerne løbende. Den fremadrettede proces er som følger:
  • Vi analyserer dine annoncer og resultater dagligt.
  • Du har ret til to annonceændringer hver måned, som er inkluderet i prisen.
  • Hver måned vil Du modtage en brugervenlig datarapport med månedlige resultater, så Du kan følge med i væksten og vores arbejde.

Husk du kan booke et gratis kaffemøde

Det er altid en stor beslutning at hyre et bureau til at stå for sin markedsføring. Tryghed og tillid er enormt vigtigt, og derfor skal du ikke træffe en beslutning, før du har mødt os.
Vi anbefaler altid, at kunderne kommer forbi til en uforpligtende snak, hvor vi får lov til at lytte til dig og får en forståelse af din forretning.

  • Vores indledende kaffemøder er altid GRATIS!
  • Varigheden løber over en hel time!
  • Du får en pose guldkorn med viden med fra mødet
  • Du får en ærlig vurdering af din virksomheds markedspotentiale på Facebook!