15 Facebook-tips til startups!

Nr. 1

Vær skarp på målgruppen –> Målgruppesegmentering er et af de vigtigste parametre, når det gælder Facebook. For at få det optimale ud af dine indlæg kræver det indsigt i brugerne. Analyser adfærden, geografien, demografien og mange andre generelle informationer på din målgruppe. De gyldne data kan findes i “Insights” i administrationspanelet og på Google Analytics.

Insights:

1

Google Analytics:

2

Nr. 2

Slå indhold op på de rigtige tidspunkter! Hvornår er DIN målgruppe online? Facebook Insights fortæller dig hvornår dine brugere er på. Det er en gave, og kan selvsagt skabe yderligere trafik på dine indlæg.

3

Nr. 3

Indsæt logo på dine indlæg. Dine opslag kan gå viralt. Derudover skabes en genkendelseseffekt! Analyser viser at man skal se et logo/annonce 20 gange inden vi har det på nethinden. Brug det på alle dine posts, så kunderne kommer til at kende dig.

4

Nr. 4

Rudevisningen på desktop, tablet og mobil er forskellig. Pixelstørrelsen skal passe til alle platforme. (Optimal størrelse til alm. indlæg 1200×1200 pixel)

Nr. 5

Læg videomateriale op –> Det skaber større rækkevidde. Facebooks seneste opdatering har sat fokus på videomateriale. Det har vist sig at Facebook-brugere har større tendens til at kommentere, like og dele videoer fremfor billeder og tekst.

5

Nr. 6

Inviter dem som har liket dit opslag til at like din side! De har allerede vist interesse i forretningen! Sådan gør du: Klik på opslaget–> Tryk på de likes der er kommet på opslaget –> En rudevisning med personer kommer frem, og her kan du invitere dem som ikke har liket siden.

6

Nr. 7

Interager med brugerne – Skab dialog!
Stil spørgsmål og lad besøgende være med til at skabe indholdet på din side.

Nr. 8

Tag relevante personer i opslag –> Det skaber yderligere rækkevidde og ekstra buzz i newsfeed.

Nr. 9

70/30 reglen: Indhold skal ikke udelukkende handle om dine produkter og ydelser. Facebook er et fristed, så vær taktisk når du poster indhold, for at skabe rækkevidde. Brugerne interagerer sjældent når dine opslag lugter for meget af erhverv.

Nr. 10

Review funktionen —> Få så mange positive anmeldelser som muligt. Loyalitet er det nye! Vi har ikke tillid til forretninger, men tillid til andre købere. Med positive anmeldelser bryder du den svære etableringsbarriere mellem virksomhed og kunde.

7

Nr. 11

Brug create to call action knappen –> Lav den om til Contact us, shop now eller sign up! –> Derefter skriv URL til landingpage. Du kan på den måde henvise brugeren ind til din webshop, blog m.m.

8

Nr. 12

Skift topbanner jævnligt. Det er gratis reklameplads. —> Husk den rigtige pixelstørrelse!

Nr. 13

Kig på denne strategi: Hygiene, Hub & Hero —> Youtube strategi implementeret og brugt i Facebook-regi. Hygiene-content er daglige standardposts, som er målrettet eksisterende brugere på din Facebook-side. Hvis du ejer en bilforretning er det indlæg af værkstedet, nye biler, nye kunder osv. Hub-content er indhold som rammer dine eksisterende brugere, samt deres netværk. Det kan f.eks. være via konkurrencer. Hero-content er indlæg som går viralt, hvor du ikke længere har kontrol over opslaget. Det er sjældent let at planlægge disse opslag.

Nr. 14

Lav konkurrencer – MEN! Sæt dig ind i konkurrencereglerne. Det kan betale sig, og påvirker din rækkevidde på opslagene.

Nr. 15

Lad din hjemmeside og Facebook samarbejde. Brug tid på at skrive blog/nyhedsindlæg på din hjemmeside med relevant content –> Post som indlæg på facebook, og HUSK at tilknytte link.

Kunne du tænkte dig flere tips, skal du være velkommen til at kontakte os. Vi elsker at dele tips ud til vores brugere. Tips er med tips

[supsystic-social-sharing id=’1′]