Tjente 38.400 kr gennem Facebook annoncering

Startupkonsulenten har gennem det seneste år haft flere faste kunder, hvoraf én af dem er Bodycool. Fedtfrysningsvirksomheden, med hjemsted i Højbjerg, har efterhånden etableret sig på markedet, og behovet for produktet er stort.

Citat indehaver Louise Corneliussen:
”Vi kan mærke en stor efterspørgsel på vores produkt. For os er det vigtigt at hver enkelt kunde får særbehandling, og processen ikke blot forløber som en klinisk seance. Vi arbejder blandt andet på at give kunderne en helhedsoplevelse af velvære og forkælelse.”

Gennem hele processen har Facebook annoncering båret en stor del af æren for successen, og den seneste måneds data vidste da også fascinerende tal. I april måned kunne vi registrere en overordentlig høj konverteringsgrad via de integrerede sporingspixels. Det er ingen hemmelighed at selve annoncebudgettet var sat til 25 kroner dagligt i april måned (775 kroner månedligt), hvilket betyder at rigtig mange Startup-virksomheder kan bistå den smalle økonomiske volumen.
For det noget forsigtige budget, konverterede Bodycool salg for intet mindre end 38.400 kroner, som næsten svarer til annoncebudgettet gange HALVTREDS.
Hemmeligheden ligger blandt andet i splittesting, og utrolig meget analysearbejde af målgruppen. Derudover er et af de vigtigste parametre når man laver annoncer på Facebook, at være skarp til at formidle et budskab. Både kommunikativt og ikke mindst visuelt. Vi har skabt indhold gennem video og billeder, der både er informativt, indbydende og relevant. De bedste resultater er skabt ved at tænke ud af boksen, og sælge den værdi produktet skaber, fremfor selve produktets funktion.

Vi skal lade det være sagt, at nogle måneder er bedre end andre. Januar og februar var hårde, men opgangen har været tydelig at spore i forårsmånederne.

Det skal heller ikke gå usagt hen, at produktet eller ydelsens relevans for brugerne har en stor indflydelse på de data man kan opnå. Klikpriserne for Startupkonsulenten ”konsulentydelser” er væsentlig højere end ovenstående case. Relevansscoren på de annoncer der er lavet til Startupkonsulenten, er noget lavere end andre brancher, og klikpriserne er blevet dyrere. På trods ser Jeg Facebook annoncering, som et spændende og billigt markedsføringsværktøj, der kan være utrolig attraktivt for rigtig mange virksomheder. Også nyetablerede virksomhed der sigter mod vækst.

Med denne case for Bodycool i baghånden, tør vi godt at skrive under på det potentiale der følger med  Facebook annoncering.

Alle offentliggjorte data er indforstået med indehaveren af Bodycool.
[supsystic-social-sharing id=’1′]